Przepisy

Tofu w sosie słodko kwaśnym

Porcja dla dwóch osób, lecz jeśli twoja dieta jest w okolicach 2500-3000 kcal oraz nie przeszkadza ci duża porcja, może być przeznaczona dla jednej osoby 😄

Całe danie zawiera 1100 kcal, 47g białka, niezbędne kwasy z grupy omega-3 ❤, duże ilości witaminy C. Danie ma 7g błonnika, który przyspiesza perystaltykę jelit, poza tym ogranicza przyswajanie cholesterolu. Odżywia on nasze bakterie jelitowe będąc dobrym prebiotykiem, dzięki nim może on zostać zmetabolizowany do kwasu masłowego, który jak wykazały ostatnie badania może: zmniejszać dolegliwości przy zespole jelita drażliwego, zapobiegać nowotworom jelita oraz hamować proliferacji już powstałych komórek nowotworowych 💪

🍴Składniki

  • Ryż 100g (suchy)
  • Tofu wędzone 220g
  • Pomarańcze 2 średnie
  • Ząbek czosnku
  • Sos sojowy 2 łyżki
  • Ksylitol/Erytrol 1 łyżka
  • Papryczka chilli 1 mała (ja używam marynowanej)
  • Sos słodko kwaśny 2 łyżki
  • Skrobia ziemniaczana
  • Olej rzepakowy
  • Ocet balsamiczny 1 łyżka
  • Sos sojowy 2 łyżki
  • Ziarna sezamu
  • Pół pęczka dymki

👨‍🍳Przygotowanie

  1. Ugotuj ryż 🍚🥢
  2. Pokrój tofu w paluszki jak na zdjęciu, obtocz w skrobi, następnie wrzuć na rozgrzany olej i smaż z każdej strony (uważaj, aby nie przypalić tofu)
  3. Wyciśnij sok z pomarańczy do rondelka, dodaj: cukier, sos sojowy, sos słodko kwaśny, chilli, czosnek. Gotuj sos przez około 8 min, następnie dodaj ocet i przecedź przez sitko tak, aby duże kawałki zatrzymały się na sitku.
  4. W następnie należy uprażyć ziarna sezamu: na rozgrzaną patelnie bez oleju wsyp sezam, pozostaw go tam na parę minut, aż do uzyskanie złocistej barwy, mieszaj co chwila aby uniknąć przypalenia.
  5. Przesyp sezam z patelni do miseczki, wylej na patelnie uprzedni przygotowany sos, włóż do niego chrupiące pałeczki z tofu i wymieszaj aby tofu wchłonęło sos, na koniec posyp sezamem oraz pokrojonym pęczkiem dymki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *